Sidor

lördag 14 januari 2012

stresslägget

Slänger i mig banangröt och kaffe. Kallt kaffe trots islänging. Morgonen gjorde sig påmind kl 8, och så även världens mäktigaste soluppgång på en klar himmel. Den är fortfarande igång med att fullfölja sitt uppgift. Imponerande. Glad att jag ställde alarmet på 8, iställer för 9. Nu hinner jag även göra andra spännande saker innan det är dags att traska iväg till träning. Typ putsa spegeln? Läsa. Bloggar. Shit.
Hur klyftig var jag när jag fyllde på min bloglovin med kanske fem nya bloggar och samtidigt slutade med att ha tid att läsa. Någonsin. På ett dygn utan läs, hade jag samlat ihop 89 inlägg. Vågar knappt titta efter vad den är uppe i nu.

Tittar efter.

125. Finns ingen chans i världen att jag hinner med detta idag. Prioritering. Det har jag trots allt ingenting emot.

Känner mig konstant mör i kroppen. Träningsvärk överallt. Framförallt på den övre halvan. Gött, för idag tror jag Carro vill köra knöböj. Frågan är hur smart man är om man vrider ur benen innan ett spinningpass. Vi får se.
Vidare utsövd känner jag mig inte heller. Tro nu inte att det är jag som suger på att sova. Nej. Den där festen på andra sidan korridoren, jag pratade om igår. Den flyttades senare ut till korridoren och således även in i mitt lilla hem. Försökte tänka "Han har ju bara bott här i en vecka, och vet kanske inte att varje viskning som viskas i korridoren hörs lika bra bakom alla dörrar." Drygt dock, att ha folk skrikandes och gapandes genom öronpropparna, när man desperat försöker få i sig det som kommer bli veckans enda göttenatt.
Sova kan man göra på sommarlovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar