Sidor

måndag 23 januari 2012

det nya livet

Tror det ultimata myset uppnås endast under min mjukaste pläd. Levande ljus, rökelser, (sällskap!?) och sådant där trams är överskattat och ocoolt. Däremot vill jag inte mysa utan mat. Speciellt inte en dag som den här. Upptäckte att macka och frukt var som att säga till det tjocka barnet att han endast får ta en godis ur påsen som innehåller ett kilo. Är skithungrig efter att bara ha ätit den dumma surdegskakan med ruccola och tomat, plus äpple och päron modell s m å. Det här får vi gör någonting åt.
Dagens kvällsmat blir hur som helst den gamla beprövade spenatsoppan med ägghalvor. Fast med ytterligare en fett/proteinkälla tillagt - gravad lax. Någon bild på detta spektakel känns överflödigt. Ni har sett den ett antal gånger förut.
Dagen har som sagt varit lång. Lång och spännande. Introduktion, föreläsning och gruppövning. Rast och GU-kortsfixande. Avslutade hos mamma, där jag hämtade min minitermos. Får se vad vi fyller den med imorgon.
Gick hem med byxer upphängda på höfterna av ett för stort skärp, en axelbandslös BH (självklart sittandes på magen efter några minuter), en värkande stortå (trodde det hade gått över), en skrikande mage och ett extremt jobbigt underlag att vandra på. Så kan det vara när man är en ledet av genrationer av promenerare. Känns himla trevligt att vara hemma nu.
Ska läsa igenom mina bloggar (42 inlägg sedan i gårkväll!) och sedan ge mig på kommunikationsboken igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar