Sidor

måndag 16 januari 2012

pumpat-färgat-käkat


Oj. Nu förvånade jag mig själv. Tackade nej till lite extrajobb såhär på måndagskvällen. Prioriterade träningen. Eh? De där skorna kan ju se sig om efter en annan ägare. Den här kommer få leva sista dagarna på makaroner utan ketchup (bör man mini-råna BK?) och havregrynsgröt. Man kan ju inte vara överallt hela tiden. Idag fick jag hålla mig till vad som var planerat. Körde dessutom passet med Carro, då är du ju så klart mycket roligare. Den här gången mesade jag inte med vikterna på armövningarna. Tror jag. Jag är inte död nu. Kanske borde man dra på ännumer all over nästa gång. Svårt att avgöra. Åh.


Gjorde äntligen något åt den där fula randen i mitt huvud. Utväxt. Flint-utväxt. Är nu tillbaka på den lite mörkare röd-bruna. tror jag ska ligga här till det är dags att bli mig själv igen. Meeen - känner att jag vill vara en sådan där rödhårig tuff. Well well. I nästa liv kanske.

Undertiden färgen satt i stekte jag ihop alla gröna grönsaker jag hittade i kylen dvs. bryssel, broccoli, zucchini och ruccola. Plus svarta bönor. Läste en gång för hundra år sedan att det är vid stekning grönsakerna håller sina näringsämnen bäst. Borde ju fått i mig det gäng med C:n jag behöver för att ta upp det extra järnet jag häller i mig dagligen. Jäklar vad svårt det är, det där med järn. Kanske borde skaffa mig en gjutjärnskastrull och koka gröten däri. Iiihe. Idéer!

Nu är det dags för mission nummer X. Tenta i religionsfilosofi. Till det ger jag magen en kopp infusion. Tippar på tidig insomning idag, för imorgon är en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar