Sidor

tisdag 17 januari 2012

tisdagslägget



Har fått upp värmen igen efter dagens alla promenader. Har gjort tre vändor in till stan. Dock fuskat med bussar en bit in på vissa vägar. Mest för att hinna. Kanske lite för att det börjar kännas stumt i fötterna, då jag använd mig av samma skor hela dagen. Det är ju trist att man inte fyller år förän om flera månader, med tanke på att önskelistan redan är kilometerlång.


Det blev en bit mjuk pepparkaka på Pour Bon. Men inget kaffe. Det vågar jag så klart inte. Blev te-doftning i random inredningsbutik istället. Sniff, sniff. Och en kopp infusion här hemma. Som kvällsmål har jag stoppat i mig två blodapelsiner. Det är allt jag får plats med. Allt jag vill ha plats med.


Känner mig varm om kinderna, precis som jag gör alla yoga-dagar. Det är mysigt. Även om allt mysigt är töntigt och jag är cool. Jag är för cool för att mina varma kinder ska göra mig töntig. Vad fint. Och så är jag nog lite trött också.


Funderingar över:


Tätt kommande blogginlägg: De perioder livet inte bjuder på speciellt många äventyr, är ju också då man har mest tid att skrivaskriva. Men vad skiver man om då? När ingenting sker ligger ju jag på botten av havet och tuggar sand. Inget att minnas liksom. Ocool tjej. Och helt plötsligt vill jag berätta för cyber space att jag tryckt kaka på en tisdagseftermiddag. Huuu. Bloggvärldar.


Borde man skriva tråkighetslistor: Om det finns listor på grejer som gör mig glad, på saker jag vill ha, och på äventyr som ska upplevas, borde jag kanske inte då också ha listor på grejer som får mig att må skit, saker jag inte ens skulle vilja röra och på mardrömmar? Kanske lite för att få perspektiv på hur sjukt bra det är med bra-listor. Eller för att påminna mig själv om att allt inte suger bara därför att jag inte får skriva vik-sagor med Linda varje dag, eller inte kan gå ut i regn utan att bli blöt om tassarna, eller att Göteborg ändå är ganska göttigt i februari. Äsch. Jag vet ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar