Sidor

söndag 22 januari 2012

allting handlar om mat


En sådan där dag då man är sugen på något men inte kan sätta fingret på vad det är. Idag resulterade det i färska champinjoner, äpple, kikärtor, gul lök, ingefära och ruccola, stekt i egologisk rapspolja, curry och sweet chili. Gottigt med banan, jordnötskeso och en massa svartpeppar. Sött, salt och jättejättestarkt. Detta gav mig en mätt mage och en snuvig nos.

Frossade i müsli och färsk ananas till frukost och det var nog tur. Inga onödiga och onyttiga köp på stor-willys. Dock kom både jag och Carro ut ur affären med varsin tegelstenstung ryggsäck och lite extra i påsar. Söndagsmys. Familjeaktivitet. Obligatorisk tradition.

Kommer bli spännande att se hur jag fungerar med massäck framöver. Har aldrig haft med mig en matlåda i hela mitt liv. Äter sällan micrad mat. Till att börja med kommer jag ha med mig macka och frukt. Det är snällt och okomplicerat. Mamma har lovat mig en minitermos också, ifall jag skulle tycka att det är en bättre idé att dricka kaffet i skolan än hemma.

Har varit pigg i huvudet idag. Var uppe 8 och började läsa kommunikation. Det är många ord som ska läsas, men det är lätt att förstå och intressant.

Kroppen njuter av att få vila samtidigt som jag funderar på att aktivera den. Smälter maten och känner efter sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar