Sidor

fredag 13 januari 2012

den coolaste dagen

Och där var den otursfredagen till ända. Utan vidare otur turligt nog.
Det blev ännu en sådan där gå-upp-klockan-fem-morgon. Var tvungen att läsa klart det jag inte hann med innan behovet av sömn blev för stort. Det blev storportionen med gröt innan gymmet. I 45 minuter han jag svettas, innan Carro kom ner och ville styrketräna. Rörde en kettlebell för första gången, ooooh. Och så ville jag visa alla på stretch-mattan min coola Bird Of Paradise-pose, men kom inte ihåg ett dyft. Surt. Det får bli till att öva hemma framför you tube-klippet.
Det bästa med hård morgonträning är frukost nummer två. Gotti. Keso, kesella och pistageprotein. Borde köpa yoghurt, men är rädd att jag ska lockas till müslin då.

Det bästa med fredagsseminarie-som-man-är-jätte-nervös-över är att man får äta sushi med Vanja i Briggens Saluhall efteråt. Ännu mera gotti.

Det bästa med att hänga sju och en halv timma på Baggen och ändå inte smaka på den ensamma semlan som är kvar när alla har gått hem, är att det känns som om man borstade tänderna alldeles nyss. Duktiga tjejer äter sallad och dricker bubbligt vatten med citron. Duktiga tjejer låtsas att cheese cake smakar blä och att de nya macaroonsen är det töntigaste som hänt. Duktiga tjejer går hem med väskan tung av filosofi och tycker det är nice.

Det bästa med att komma hem och upptäcka att grannen har overallskalas är att det inte är grannen vägg-i-vägg, utan grannen mitt emot. Mer sovtid till moi.

Det bästa med att iPhone ligger på laddning på andra sidan rummet är att jag förmodligen kommer vakna innan alarmet ringer ändå. Fyra timmar senare än i morse. Sovmorgon eller sovdag? 60 minuter spinning blir det roligaste som sker under min lördagsmorgon.

Nu ska jag fila ner mina trasiga naglar och sedan gå och lägga mig med (Jax T, I wish) religionsboken. Nattinatt, gullilull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar