Sidor

tisdag 24 januari 2012

läser

Lägger mycket tid på att sitta på mattan med ryggen mot soffan och solen i ögonen. Läsandes. Kommunikationsboken, social psykologin, religionsfilosofin, Igelkotten, GP, bloggar och min egen brevbok. Hur kan man läsa så mycket? Gör jag ingenting annat? När är det dags att tröttna? Visserligen kliar det i fingrarna ibland och då byter jag från in till ut. Ibland här, ibland på papper.
Termometern visar nio grader utomhus just nu. Den dinglar med sin sladd i solskenet. Lyxigt. Då jag är klar med dagens måsten, tänkte jag unna mig en promenad till skolan. Håller tummarna för att det fortfarande lyser om en timma. Och för att de där ventilationssnubbarna inte får för sig att stiga på innan jag drar.
Föresten glömde jag berätta att det gör sådär härligt ont i magen från igår. Det bästa!
Gissar på att någon träning inte kommer hinnas med i morgon då det är lång dag i skolan med tidig start och skridskor på Heden som avslut. Kanske även beachvolley om lusten finns.
Riktigt pepp på föreläsning nu. Kan liksom inte vänta. Älskar min skola och hade inte kunnat tänka mig att gör någonting annat. Eftermiddagen bjuder på stadskamp à la Göteborgsvarvet. Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar