Sidor

lördag 28 januari 2012

Sunny side up


Så där såg min frukost ut. Smörstekt surdegsbröd på råg, med blandsallas, tomat, keso och stekt ägg.

Kom nyss tillbaka från min power walk. Den här gången bar benen ända bort till mitt gamla hem. Kyrkogården och Coop Xtra fick besök. Laddade ner en sådan där iPhone-app för att kunna se hur långt jag går. För den intresserade blev det dryga 11.5 km med en medelfart på 8.18km/h. Det tog mig alltså drygt 1.5 timma. Påpekas bör väl också att jag omvägade längst hela Eriksbergs-kajen för att inte missa det bästa av allt...


Göteborg från den andra sidan. Må vara lite fulare att se på, men åh. Handlade en proppad kånken och två plastkassar med goa grejer. Skåpen är åter igen fulla och jag slipper gå hungrig. Unnade mig en liten cola på bussen hem också. Blev så galet törstig och hungrig av allt vandrande.

Nu har jag ätit den gröna gröten med hallon och är precis på språng att slänga in ett par maskiner tvätt. Undertiden den blir ren, tänker jag faktiskt gå en bit till. Den här gången till bageriet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar