Sidor

torsdag 26 januari 2012

sådant som suger

Är för ung för att ruttna bort efter att ha dött hemtentadöden. Borde trycka i mig fler grejer med konserveringsmedel. Vill ju inte att grannarna ska börja undra varför det luktar lik ifrån min dörr. Då hade det ju märkt att jag behöver dammsuga upp tröjludd från mattan och torka av golvet i hallen efter allt damm man drar in. Ja, och så hade det ju hittat mig med en halvskriven religionsfilosofitenta också. S o m s u g e r g e t.

Springer på toa ungeför var tionde minut. Mest för att slippa tänka på Gud. Lite för att jag dricker sjuka mängder vätska. Kaffe bland annat. Tog risken. Jag vet. Har inget att skylla på när jag skruvar in mig i täcket och sliter mitt hår ikväll. Tanken på en kopp starkt kaffe kokt med en liten uns vaniljpulver i filtret, utrört med gräddpulver, fick det att vattnas något så groteskt i den religiösa delen av min hjärna. Kunde inte motstå. Ville inte motstå. Måste vara något sådant här man känner när man överväger sektliv?

Surar lite över att jag inte kommer följa med mina klasskompisar på dagens nollningsaktivitet. Tidsbrist. Hade varit helt okej att sitta här med tråkplugget om man fick dricka öl efteråt. Men inte ens en liten semla har man att smaska på. Och därmed kan vi dra slutsatsen till Guds ickeexistens. Allgod? Tanken ger mig kräksmak.

Ojoj. Toaletten kallar igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar