Sidor

fredag 6 januari 2012

den jätteroliga dagen

Shit pommes vilken fin dag. Vädermässigt OCH aktivitetsmässigt.

Vid 10.30 satte jag på mig min packade ryggsäck och begav mig ner mot stan. Vi fick flörta in oss på SATS istället för Fysiken, då de inte kände för att släppa in oss innan kl 12 där. Ingen nöd gick på oss dock. SATS var som att komma till gym-himlen. Hade utan problem kunnat slicka på toaletten. Rent och snyggt. Motivation om något.

Det fick bli till att småspringa hem med mitt bästa mellanmål* i magen. Nu har jag och Carro, som äntligen kommit hem från Marocco, power walkat i solen. Hade inga vantar, så gissa om det var skönt att duscha varmt. Är glad att jag över huvud taget kom in i lägenheten. Händern var så stela att jag var tvungen att vrida om nyckeln med båda.


Det var en galet hungrig som slängde ihop den här salladen. Den bestod av bulgur, ruccola, stora vita bönor, kikärtor, gul paprika, rödlök, tomat, ägg, tonfisk, hummus och vitvinsvinäger. Kryddade med en massa vitpeppar och chili.


Det bästa mellanmålet gjorde jag av keso, toppen av innehållet i kokosmjölksburken, vaniljpulver och mosad banan. Gotti, gotti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar