Sidor

lördag 21 januari 2012

träningsaptiten


Var alldeles för het på gröten när jag skulle iväg till gymmet. De hade inte öppnat än. TUR att man bara bor någon minuts promenad därifrån. Hann med fyra sidor i kommunikationsboken. Tidseffektiv, ja visst.

Det var fler än jag som var morgonpigga. Många damer som skulle på bodybalance, men jag föredrog att köra min planerade konditionsträning. 40 minuter på crosstrainern, varav 30 höga knän och 10 medelhöga med tyngre motstånd. När jag ställde mig på den var det tomt runtomkring. Självklart kommer det en stinky och och vill stå bredvid. Kräktes i munnen några gånger. I alla fall i huvudet. Usch. Hur kan man inte märka när det börjar bli illa? Försökte skrämma iväg honom med att sätta på min ljudligaste musik genom mina läckande hörlurar.

De sista kalorierna brände jag genom 20 min på cykeln. Tungt och jäkligt. Genomblöt som vanligt. Varför måste jag alltid ta på mig rollen som den svettigaste?

Testade att ta en ruper cap igen. Har varit tveksam till den ett tag eftersom all koffein ger mig sådan fasansfull hjärtklappning och nervositet. Inte alls kul när man ska vara fokuserad på lugna aktiviteter som plugg. Kände att jag behövde få igång allt mitt trötta och ömmande. Tror bestämt att den gav mig det lilla extra idag. Vi får väl se hur kroppen reagerar framåt dagen.

Hemma igen och tvättar berget av lakan och träningskläder. Även detta ett tungt projekt.

Upptäckte till min förvåning att snöflingorna som faller från himlen gör mig glad. Coolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar