Sidor

torsdag 26 januari 2012

massor i ett

Det var en trött tjej som slog upp ögonen kl 5 i morse. Den första av nätterna i veckan, jag faktiskt lyckades pricka in mina sju ultimata timmar i ovaket tillstånd. Har inte varit helt lätt att pricka in det där perfekta 22-slaget. Men igår lyckades jag. Efter att ha läst och läst och läst. Det var också det första jag började med idag. Läsa. Har en sådan där härlig inläggs-kö på bloglovin igen. Det gäller att välja sina ord. Ingen stress. Eller?

En förfrukost bestående av en banan och typ minilite kesella (smaksatt med pistageproteinet, använde så lite) fick ligga som grund när jag skulle hänga på låset till Fysiken igen. Ville hinna med lite konditionsträning innan yogan. 25 minuter höga knän på crosstrainern lyckades jag åstakomma. Därefter blev det ett svettigt yogapass. Inte ofta man lyckas vrida ur sig lite vetska på mattan. Temat var höfter, rumpa och vader. Var tvungen att lyssna på dagsformen. Töntigt, jag vet, men styrkan fanns inte riktigt med mig. Dock var jag böjlig och vigare än jag normalt är.


Kämpar på i mina nya dojjor. Detta är föresten en av presenterna jag gav mig själv förra veckan. Valde ett par med tjock sula och mycket stabilitet, eftersom jag använder dem en del på t ex bandet. Dock bör jag ha löparskor när jag springer längre än tio min. Detta får (enligt CSN) bli ett senare projekt.


Färdigyogad, hungrig och energifylld, välkomnas jag av vinterlandet och en grym soluppgång. Som sig bör då man vill ha det bästa av det bästa.

Med snabb kall gröt, keso och en kopp kaffe i magen bar det av med buss till världens bästa skola. Föreläsningen gick undan som vanligt och jag är redan tillbaka. Och redan hungrig igen.



Mättade min mage med fullkornsbulgur kokt i buljong, blandsallad och en tonfiskröra gjord på tonfisk i vatten, ägg, rädisa, gul lök, röd paprika, tomat, rött äpple, sweet chili, rapsolja, vitpeppar och chilipulver. Orkade bara hälften, även om jag använde mig av små, små delar av varje grej. Blir ju en bra lunch imorgon om inte annat.

Sitter nu med nya favoriten. Pepparmintste med mjölk. Känner mig som ett barn igen. Mjölk och te brukar ju inte vara speciellt kul, men fungerar med sorter som inte smakar bär och frukt. Tiden för tentaplugg är inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar