Sidor

onsdag 25 januari 2012

som vanligt: mat

En liten aning slut i huvudet. Blev galet varm och glad på väg till skolan i morse. Snabbt gick det. Trots ishalka och trötta människor i vägen. Fick uppleva himlen från mörk till ljus, och det är ju typ det finaste. Var tvungen att vara mitt charmigaste på första momentet, då det var hög tid att börja dejta mina klasskompisar. Hann med cirka 25 stycken på 1.5 timma. Inte illa! Härligt gäng, och det fanns nog ingen man hade velat ha kortare två minuter med. Ge mig speed dejting varje onsdag! Och ge mig lokal 514, högst upp i mediahuset lite oftare tack. Galet.

Skridskoåkning blir mindre och mindre min grej för varje gång jag testar. Minns hur snabb man var förr i tiden. Och inte alls rädd för att trilla. Idag var jag stel som en pinne. Hade dock hur kul som helst med klasskompisar och faddrar. Med stelfrusna tår tog jag mig hem till elementet som stått på hela dygnet, och lagade till mig...


...röda linser kokta i grönsaksbuljong, kikärtor, rädisa, tomat, grönt och soyakorv. Inga kolisar mitt på dagen heller alltså.


Nyss åt jag någon form av mini-middag. Keso, kesella, mandelmjöl, kakao, kanel, lite sötningsmedel och två små blodapelsiner. Som efterrätt.

Håller på och plöjer igenom ett långt kapitel kurslitt. Det är intressant men jag har sån jäkla dålig fokus. Ska faktiskt knyta mig när jag är färdig och satsa på hemtentan imorgon istället. Skjuta upp, skjuta upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar