Sidor

måndag 30 januari 2012

näst sista januari


Börjar med positiva bilden! Ser ut som en fin vecka va? Att iFånen oftast ljuger kan vi strunta i nu. Att utläsa av det här ser det ut som om jag har sex till fantastiska soluppgångar att njuta av i veckan. Trist med de höga minus-talen bara. Isen smälter inte av sig själv liksom.


Egentligen är det stresslivet nu. Men blogglivet är ju också kul. Har massor att läsa till veckans föreläsningar. Har pausat nu, för att promenera till b å d e ICA maxi och stor-Willys med Backy, som äntligen är hemma från Alperna. Hon ville egentligen bara köpa två broccoli för en tia, men jag tackar ju så klart inte nej till lite isglidning och gosseaffären.

Försöker frustrerat lyssna på p3-nyheterna, läsa för många bloggar (och skriva i min egen), öppna mina brev, instagramma och sleva i mig kvällsmaten. SAMTIDIGT. Dåligt för magen. Har ingen tid att förlora. Bör ju sova om två liksom.

Middagen består av naturell tofu, röd paprika, black eye-bönor, ägg, skvätt grädde, curry och salladsskott. Stekt i smör och kryddat med massor av nymald vitpeppar. Lite fett och lite gott och lite mättande.

För övrigt åt jag och mamma lunch på Solrosen. Rotfruktsgratäng, råris och grönpepparsås. Plus salladsbuffén så klart. Men vart gick min proteinkälla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar