Sidor

lördag 28 januari 2012

töntig kaloriräkning

Ojoj. Nu är jag slut. Har lite problem med att centrera huvudet och funderar på att luta det mot något mjukt om ett tag.

Jag vet inte vilken drömvärld jag lever i, men jag hade fått för mig att folk inte tränar på lördagseftermiddagar. Det gör de.Tur att jag mest bara ville förbränna. Som om inte mina 811 kcal från PW:n var tillräckligt? Lyckades klämma ur mig 743 till, fördelat på crosstrainer med höga knän i 40 min och tung cykling i 20. Ni märker hur det går med min löpning va? Jag fixar det inte. Avslutade med lite core-styrka. Mest för att få vara kvar och titta på de fina musklerna som körde chins med extra vikter runt midjan. Jag vet, knäpp tjej. Försökte charma dem med min droppande haka och min tillruffsade hästsvans. (När ska jag lära mig att fläta är det ultimata på gymmet?)

Var dock till slut tvungen att gå till tvättstugan och hämta min rena, varma, mjuka och vaniljdoftande tvätt. Kan förövrigt inte förstå hur man inte kan märka eller bry sig om att man stinker. Återigen var jag tvungen att stå bredvid en sådandär snubbe som luktar lik. För att inte kräkas, fick jag stoppa upp min handduk i ansikter med jämna mellanrum. Trist.


Funderade på lax till middag men tänkte; jag ska satan inte slösa fisk på dum ensam-lördag. Inget töntarmys här. Visserligen gjorde jag en inpackning. Sådant som tjejer brukar kalla "lyx". Brukar strunta i det, då den befinner sig i en burk. Jag avskyr grejer i burkar. Ja, krämer och sådant alltså. Burkar är blä, förutom den som innehåller min bästa ansiktskräm, som jag förövrigt invigde idag. Åh. Det känns bra att öppna en ny snordyr, blå glasburk och kleta runt med fingret. Nom nom.

Och just det. Middagen blev i stället kokt broccoli, avocado och en ihopstekning på färsk, naturell tofu, morot, gul lök, röd paprika och black eyed-bönor tillsammans med en klick keso och soya. Typ som pytt i panna. Kryddade den med mmmm den g o d a s t e kryddblandningen.


Vet att jag har rekomenderat förut. Men det var ju typ år sedan. Den är grym. Trust me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar