Sidor

torsdag 12 januari 2012

med nya ögon

Har tagit på mig glasögonen nu. Och satt på elementet. Växterna får mysa lite i fönstret. Själv har jag blossande kinder och svidande trötta ögon. Fokuset på texten försvann totalt när jag öppnade min mail för trevliga överaskingar. Ser allting lite mindre. Ser allting som sker nu som lite onödigt för det som komma skall. Ser allting svisha förbi.
Kommer gå upp tidigt imorgonbitti. Inte för att läsa. För att träna. Därför m å s t e jag läsa klart alla miljoner sidor i kväll. Men så fort jag sätter mig med boken somnar jag. Får ställa alarmet hela tiden för att undvika missförstånd med mig själv. Kaffe tänker jag inte dricka. Det kommer bara ge mig sömnproblem åt andra hållet. Får lösa det här genom att sitta skräddare på mattan. På det viset lär det väl inte vara möjligt att somna?

Är glad föresten. Märker att det inte framgår. Så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar