Sidor

tisdag 24 januari 2012

gulle-listan

Åh så roligt tänkte jag när jag såg den här listan på några olika bloggar. Det var ett tag sedan jag gjorde en. Och. Jag tröttnade på tentaplugg efter fem minuter. Knappt. Så jag kör!


1. Hur gammal är du om fem år? 27.8 typ.


2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Hm. Satt bredvid Jolanda på föreläsningen. henne får det bli.


3. Hur lång är du? 177.5 enligt mig och 178.5 enligt Stena Lines läkare.


4. Vilken är den senaste filmen du sett? Minns inte namnet. Minns inte vad den handlade om. Dock vet jag att jag såg den med Carro förra söndagen. Jag var bakis och somnade i godiskoma.


5. Vem ringde du senast? Mamma så klart


6. Vem ringde dig senast? 033 724 17 59. Sjukt okänd!


7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Lustigt att det kom passande till att jag skulle fylla i det här svaret. Liksom exakt när jag läst klart frågan! "Hatar hatar hatar det arga livet. Vill leva drömlivet." Det bästa någonsin kanske.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Om jag vet att det kommer skrivas sms fram och tillbaka forever, så samtalar jag hellre. Föredrar dock sms när det kommer till kommunikation med chefer, snubbar och randoms.


9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skitgifta!


10. När såg du senast din mamma? Igår. Hon ville hellre gulla med Veronica, så jag gick.


11. Vilken ögonfärg har du? Lite blå sådär.


12. När vaknade du i dag? 5.45


13. Vilken är din favoritjulsång? Nej! Tar det en annan gång.


14. Vilken är din favoritplats? Vondelpark.


15. Vilken plats föredrar du minst? Små hål som är fula a.k.a dödförklarade landsbyggder med trist natur.


16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Tror? Tror. Jag är realist för det mesta, men inte hopplös. Så jag tror att jag kommer vara där jag önskar nu att jag är om tio år, dvs i något medelhavsland. Kanske Grekland. Mitt favoritland.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Att mina föräldrar skulle dö. Det håller i och för sig i sig. Död i min närhet är största skräcken what so ever.


18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Jag vet att jag har skrattat under dagen. Men kan inte minnas senast jag verkligen skrattade. Om det är korrekt att lägga betoning på verkligen. Som i typ "dog av skratt". Det gjorde jag inte idag i alla fall. Då hade jag dött av träningsvärken i magen samtidigt, och något sådant har ju inte inträffat. Då har jag ändå dansat can can på ICA Focus idag.


19. Hur stor är din säng? 1.20 för tillfället. Byter gärna upp mig.

20. Har du stationär eller bärbar dator? En liten bärd.


21. Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast i massor. Men när Linda hälsar på åker de av. Ehm?


22. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra plus dekorationskudde, som ibland får bo i soffan istället.


23. Hur många landskap har du bott i? Två


24. Vilka städer har du bott i? Varberg, Heemskerk och Göteborg.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor!

26. Är du social? Jag har blivit.

27. Vilken är din favoritglass? Pistage eller ägglikör. Beror på humör.


28. Vilken är din favoritefterrätt? Får man svara tårtan som Marie bakade till min 22:a födelsedag? Åt den som alla måltider dock. Men den var det godaste jag ätit.


29. Tycker du om kinamat? Har inte ätit kina på flera år. Så jag antar jag föredrar annat käk. Men gillar? Jovars.


30. Tycker du om kaffe? Ja men det gör jag serru.

31. Vad dricker du till frukost? Tråkig följdfråga? Haha. Kaffe. Och vatten.


32. Sover du på någon särskild sida? Alla sidor utom uppochned.


33. Kan du spela poker? Om någon drar reglerna.


34. Tycker du om att mysa/kela? Ja, fast det är galet ocoolt.


35. Är du en beroendemänniska? Äh. Beroende av något? Ja. Det är väl alla.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Bekanta.


37. Vill du ha barn? Ja. Vissa dagar mer än andra. Men verkligen inte än.


38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite frenchy och een beetje dutch.


39. Har du någonsin åkt ambulans? Nä men det hade varit tufft.


40. Föredrar du havet eller en bassäng? Hav med våg tack.


41. Vad spenderar du helst pengar på? Helst. Önskar att jag la dem på hälsa, resor och besparing. Verkligheten ser dock annorlunda ut.

42. Äger du dyrbara smycken? Yes, de är guldiga och nedärvda.


43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Min TV fungerar inte. Men serier kan vara spännande. Alltså nej. Dum fråga!


44. Kan du rulla med tungan? Ja.


45. Vem är den roligaste människan du känner? Pappa. Kan skratta så jag kiknar av Carro ibland. Kanske för att jag alltid hänger med henne dagen efter öl, och då är allt kul!

46. Sover du med gosedjur? Nä. Men förr var det fullt av dem.


47. Vad har du för ringsignal? Den som låter som en gammal telefon.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Några stycken hos mamma och pappa. Mest sådant som folk stickat till mig.


49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Vattenkokaren.


50. Flirtar du mycket? Som satan! Aldrig någon som märker något.


51. Kan du byta olja på bilen? Tror inte det.


52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.


53. Vilken var den senaste boken du läste? Läste helt ut: Shantaram. Läste noga/skummade ibland: någon random filosofibok.


54. Läser du någon dagstidning? HA! Jag läser numera GP v a r j e dag. Nyårslöfte.


55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ingen.


56. Dansar du i bilen? Om det finns utrymme. Annars sjunger jag nog mest.


57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3


58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Goa Gôbbar och min namnteckning.


59. När var du i kyrkan senast? 24/12-11


60. Är du lycklig? Mätt i hedoner eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar