Sidor

torsdag 19 januari 2012

den stora dagen

Då var torsdagen här. Gav mig själv sovmorgon till 6.30. Dock varade den bara fram till 5.30. Nåja. En liten skillnad på antalet sovda timmar har det blivit, då jag slumrade in redan vid 21.30. Skönt som Satan att slippa ligga vaken och vara nervös kvällen innan stora dagen.
Med den här extra timman sömn vunnen, kanske jag klarar mig ifrån att somna på första föreläsningen. Kanske ger den mig energi att träna mellan skola och pubrunda. Den som överlever får se.

Natten har (vad som redan framgått) varit god. Efter en god natt, vaknar jag oftast dubbelhungrig och kaffesugen. Frukost nr 1 är redan instoppad. Kall pistagegröt med keso och banan. Ehm. Bästa kombon!? Brukar höfta havregrynen när jag kokar gröt. Är tveksam till varför jag helt plötsligt suger på att göra en normalstor portion. Hur som helst har jag ju lärt mig att grötrester är gött. Mamma sa att jag borde testa att steka och det kanske jag ska. Någon annan dag.
Kommer nog lösa en frukost till innan jag går hemifrån. Fasan är att vara hungrig fram till 14.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar