Sidor

tisdag 17 januari 2012

Ajaj

Huvudvärken från hell har invaderat. Till råga på allt borras det extra mycket i huset. Det är inte ofta jag har stört mig på bankande, visslande och ilande borrar, men just nu, när jag är trött och huvudet liksom glittrar och bultar, då är det lite jobbigt.
Försöker skriva en text om det teologiska gudsbeviset, men springan mellan ögonlock och ögonlock, kryper mer och mer. Sitter skräddare och fryser. Allt talar emot en insomning. Bara en stund kvar. En liten en. Sedan tänkte jag mig fika med Marie. Fika och fika. Får se vad som går ner. Just nu känns det som att jag aldrig kommer kunna äta igen. Mättaste någonsin. Det blev vegetarisk moussaka och den godaste turkiska salladsbuffen på Yala Yala, tredje lång. Antar att jag väntade för lång tid mellan måltiderna.
Höhö. Och föresten kom jag till mamma på 35.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar