Sidor

torsdag 5 januari 2012

sjukt mycket tjat

Fortsatte frysa under min pläd. Råkade dessutom somna, och frös så klart ännumera när jag vaknade igen. Usch. Jag är inget stort fan av att vara kall. Det måste planeras in fler yogapass. Dock räcker inte tiden alltid till att både yoga och styrketräna/konditionsträna, och vill helst slippa utesluta förbränningsträning.

Nu kan jag lova er att att kroppen värker riktigt ordentligt sedan igår. Hur skönt som helst. Kommer definitivt deltaga på fler funktionella träningspass. Helst med Darryl S, som lovade att hans pass skulle bli hårdare och hårdare ju längre året gick. Han intygade dessutom att vi skulle bli starkare och fittare om vi fortsatte att dyka upp. Haaaa! Kräver kanske lite mer än det.

I morgon är jag inne på min femte dag i rad av träning och det känns ju nice. Jag vet att jag inte får lov att kalla det att "jag är igång igen", men det är ju meningen att jag ska komma dit.

Egentligen vill jag bara hitta en livsstil att trivas med. Vill kunna se mig i spegeln utan att känna mig pluffsig. Ja, det är väl allt. Faktiskt.

Försöker att inte se livsstilsbyten som löften. Löften bryts alltid och jag vet att jag kommer känna mig besviken när så sker.

Som nämnt förut är mina problem småätande mellan måltider och överätande (bättre jag äter upp den här nu så finns den inte kvar att locka mig imorgon). Det är det som ska bort. Och även de där snabba kolhydraterna på kvällen. Ja, självklart kommer jag i största möjliga mån välja de nyttigare alternativen och undvika socker på "de vanliga dagarna". Det här är hur enkelt som helst, men hjärnan blåser upp det något otroligt.


Ikväll blev det en göttig soppa/gryta som fick agera kvällsmål. För den nyfikna kan jag avslöja att den innehöll gul lök, vitlök, kålrot, morot, tomatpuré, ekologisk kokosmjölk, svampbuljong, marinerad tofu och röda linser.

Tofu är värsta grejen föresten. 16.5 i protein och minimalt med kolhydrater (typ 1.5). Och svindyrt såklart. Gotti gotti i alla fall och räcker till två måltider till. ensam_tjej_89

På tal om att vara ensam. Ensam äter jag sjukt snabbt. Äter knappt. Tuggar knappt. Skulle kunna lägga in maten direkt i magen egentligen. Samtidigt klappar jag på iPhone eller läser, eller skriver, eller står. Dålig vana. Det blir bakläxa på det också. Och som ni minns, även det där kvällskaffet. Imorgon vill jag sova till 7. P U N K T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar