Sidor

måndag 20 februari 2012

somliga svettas mer än andra

Jag har skrivit det förut, men i d a g menar jag allvar. Nytt svett-rekord! Den första droppen rullade fram redan efter ett par minuter. Och sedan var det igång. Floder av saltvatten. Hav. Fick akta mig för att kräkas i munnen, när killen bredvid ville göra plantan i min lilla pöl efter passet.
Grymt var det föresten. Grym musik. Hårdrock och metall. Grym instruktör. En av av få spinninginstruktörer på fysiken som är vältränad. Passet var indelat i lite olika steg.
Ungefär 12 minuter för att jobba upp pulsen till ganska ansträngande, vilket motsvarar 75% på borgskalan. Detta följdes av 18 minuter tyngre låtar då pulsen skulle befinna sig på 80-85% - ansträngande till mycket ansträngande. För min del rör det sig om dryga 170, vilket jag höll utan problem. Sedan sänkte vi återigen till 70-75% och låg där i 35 minuter innan vi maxade i 10 och sänkte i 5. Rörigt?
Det är svinroligt att köra med pulsklockan. Ser fram emot att mitt gym får Cykel Activio, alltså spinning puls. Då kommer ännu mer fokus ligga på pulsen, eftersom alla är med på vad som gäller. Bara ett par veckor kvar nu.

Är ganska slut i kroppen nu. Önskar att jag slapp duscha. Igen. Stackars hår. Och jag är så galet sugen på ris. Mina grannar är i farten med att laga mat igen. Ris-ångor i all ära. Men när de steker köttstycken så det luktar kadaver i hela trappuppgången, och man tvingas hålla andan igenom rökmolnet - då är jag inte nöjd. Nöjd är jag nu, med den klassiska spenatsoppan och ägghalvor i magen. Det är ju gott.

Gissar på att det kommer vara en hungrig tjej som vaknar i morgon.
pssst. Semledagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar