Sidor

måndag 13 februari 2012

comming up - tenta


Freestyle:ade som satan i morse och klädde på mig strumpbyxor, kjol och ny stickad tröja. Med inbyggd ventilation. Endast skinnjackan på det, för att...


...så här såg det ut när jag klev ut från gymmet klockan 8. Sol, sol, strålande sol. Dock råkade någon komma åt väderknappen, och kall och blöt snö började plötsligt falla på min nos, när jag skulle ta mig hem över avenyn. Det fick således bli bussåkande utan busskort.

Med en massa akademiska termer snurrandes i skallan, sparkade jag av mig kängorna och plockade fram ungefär allt jag kunde hitta i kyl och frys. Det blev en sådan där vanlig pytt på en massa grönsaker, men den här gången även lite qornfärs och kallt päron. Ruccola och gotte-kryddan plus vitvinsvinäger.

Njuter nu av den godaste koppen kaffe ever. Och har plöjt igenom typ 70 blogginlägg på 30 minuter. Synd att jag har lika många kvar.

Idag prioriteras tentaplugg. Det är vad jag sysslade med tidigt i morse, under hela dagen tillsammans med klasskompisar, och även vad som ska sysselsätta mig under kvällen. Huvudet är tungt, men det känns som om mina fyra träningsfria dagar, resulterat i ett tillfrisknande. Just nu känner jag inte av några smärtor i varken hals eller huvud. Och detta är väl ungefär det bästa som skulle kunna hända.

Vi hörs igen när vi hörs. Full fokus på studier (mja, som om det är hugget i sten...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar