Sidor

fredag 3 februari 2012

om magen själv får bestämma

Körde med pulsklockan på spinningpasset och låg igenomsnitt på 85% av maxpulsen. Slog nytt svettrekord också. Igen. Märker att kroppen är i stort behov av vila nu. Många delar gör ont/känns stela, och vid konditionsträning är det svårt att ge allt. Eller ge allt går ju alltid, men allt är inte vad det kan vara. Därför blir det helgvila. Välförtjänt helgchill.

Stressade som ett djur efter passet, för att hinna med bussen till stan. Har grupparbetat en observationsövning hela förmiddagen och fått fram en massa spännande slutsatser. Det här är hur kul som helst. Skolan alltså. Dock blev det lite si och så med käket. Hade problem med att få i mig min redan-i-förväg-planerade-efter-tränings-skål-med-keso/kvarg och fick således akuthunger med stjärnfall och vibrerande luft som konsekvens. Skakiga armar efter för mycket koffein, kyla och trötthet, förbättrade inte situationen och det kändes som om jag skulle bli sjuk.


Detta löstes dock lätt med lunch à la ihop-plock. Kokt potatis med bregott, Hälsokökets "bullar" (smakar köttigt) och kikärtor stekt med rödlök, sweet chili och bästa kryddan-ni vet. Och ägg. Gotteägg. Petade även i mig den där efter-tränings-keson, så nu ligger jag på plus igen. (Ingen oro alltså. Mamma)

Tänkte ta tillfället i akt och napa lite. Tip top-vädret till trots. Vill vara fit for fight att spöa mina klasskompisar i bowling ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar