Sidor

tisdag 21 februari 2012

vill man äta semla får man lida pin


Vilken överaskande energi jag jag hade med mig. Svalde en super cap innan jag drog iväg, kanske var därför. Värmde upp på bandet i tio minuter och körde sedan styrketräning för axlar, biceps och sida mage med fria vikter. Vad mycket trevligare det är att träna när man får vara ifred. Fullbokade spinningpass i alla ära, men när man styrketränar vill man helst inte behöva bråka om hantlar och maskiner. Mums för morgonträning. Och nyaste Jamie T-albummet fick göra mig sällskap. Nytt och nytt. Från 2009 visserligen. En liten ny besatthet. Lyssna.

Gott med en sådandär gainer-dryck efteråt. De delade ut varsin till oss när igår när vi skulle köra kvällspass. Cappuccino-smak-gott-som-satan.


Nu har jag duschat och packat mig en massäck. Det blir en lång dag i skolan. Laddar upp med äppelklyftor och jordnötssmör och en burk med keso/kvarg/pistage-protein och frysta blandade bär. I termosen blir det tevatten istället för kaffe. Vill inte riskera hjärtklappning. Kanske slänger ner en banan också, eller morot. Ser nu att jag kommer dö hungerdöden annars. Tror jag kommer unna mig en semla ikväll också. Man bör ju.

Knäppte på mig den där tröjan som är så svår. Den man knäpper i ryggen. Förstår inte hur jag lyckades. Kan knappt hålla i tandborsten. Bara skakar i armarna. Hoppas det ger mig i alla fall lite träningsvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar