Sidor

söndag 19 februari 2012

söndagsnöje


Sitter med näsan i böckerna och njuter av det godaste jag rört ihop på länge. Glass. Mmm. Postar i egen inlägg så jag kan recept-kategorisera det.

Det blev 50 minuter träning för flås och förbränning. 30 på crosstrainern med höga knän och 20 på cykeln. Tunga och jäkliga intervaller. Ni börjar kunna det här nu va? Hade knäppt på mig pulsbandet men glömt knäppa på sändaren, så vet inte alls vart jag låg någonstans. Men att pulsen var hög, var det nog ingen på gymmet som missade.

Fortsatte sedan med en timma pump. Varför jag går på eftermiddags/kvällspassen? Jag veeeet inte. Jag vet inte. Dumt. Blir sjukt omotiverad när jag ser hur rummet fylls på med folk. Blir rädd att jag måste nuddas och sådant. Detta släppte dock med en gång då jag var tvungen på att fokusera på de tunga vikterna jag lassade på. Instruktören var av typen hyper, och jag kände att det nästan behövdes för att orka. Men hon gick ifrån en del vanliga övingar och ersatte dem med någon slags kordinationskrävande skutt och sving. Det fungerar inte. Min hjärna säger ifrån och jag blir stående som ett fån. utfallen var t ex helt gone och istället körde vi någon slags step up med viktplattan över, under och bakom huvudet. Snurrisnurr.

Som ni förstår lyckades jag klämma ur mig några droppar ändå. Haha. Nu när håret är så kort blir verkligen alla strån blöta och det ser ut som jag nyss stigit ur duschen. Härligt.




Fyllde på med grönsaker när jag kom hem. Röda linser kokta i buljong med ägg, purjo, tomat, färska champinjoner, ruccola, rapsolja, torkad basilika och massor av nymald svartpeppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar