Sidor

måndag 6 februari 2012

i en annan ordning


Okej. Seriöst. Jag slickade just på min iPhone. För att se om den smakade salt. Alltså. Det är inte lugnt längre. Stressade av mig i Varberg, men nu är jag tillbaka i ett virrvarr av aktivitet. Och ja. Det är ett diskställ i min säng. Tillsammans med bulle, dator, GP, diverse kurslitt och puls-sändare. Obäddat är det dessutom och jag vet inte vart man börjar för att komma igenom. Har duschat av mig svetten från träningspass med LB. Inte duschat iPhone dock. Trots att jag kom fram till att den också var svettig. Har lagat och ätit mat också.



Av det lilla som just nu bor i mina skåp lyckades jag knåda ihop en gratinerad aubergine fylld med qornfärs, rödlök, champinjoner, fänkål, och ädelost, toppad med rostade soyabönor och honung. Har inget grönt hemma, så den fick nöja sig med rött som sällskap. Har redan ätit bulle idag, men hade en till övers. Finns ingen chans i världen att den går ner. Lite för att jag har på-riktigt-ont-i-halsen och brännskadad tunga. Surar och är osugen.

Som sagt; träning med Linda. Vi drog hennes bröst/triceps/axlar-pass efter liten uppvärmning på 25 (30?) minuter. Låg på 175-180 i puls och "high peak:ade" hela tiden. I min förvirrade hjärna (är inte van vid att gymmet är fullt av folk, då jag oftast kör pass om det är eftermiddagsträning som gäller) glömde jag bort att fullfölja min timma av kondition, och fick således traska hem med ofullständig förbränning.

Har precis avslutat ett telefonsamtal med mitt livs andra Linda och vi körde genrep på vår kommande gruppredovisning. Är lugn som värsta filbunken men borde antagligen börja betrakta det här delprovet lite mera seriöst än jag gör nu.

Dagen har för övrigt spenderats i ett hörn av Campus Hagas källare, där jag tillsammans med min grupp har falsifierat hypoteser, analyserat paraspråk och skrivit repliker till en förbannelse. Vi avslutade dock våra långa timmar med en salladslunch i stans coolaste kök.


Och för att göra ett obegripligt inlägg än mer obegripligt, bjuder jag på dagens wannabe-soluppgång i ett sockervaddsrosa filter. Från slut till början. Varsågoda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar