Sidor

torsdag 23 februari 2012

prinsessor, fjädrar, yogalycka och känslan av att vilja sjunga med i alla låtar som finns samtidigt


Men hallå! Kolla här va! 20 grader i mitt fönster. 22 nu till och med. Crazy! Jag vill bara ut och bada i tö-pölarna. Vårtjuta. Äta ägglikörsglass på en parkbänk. Liggandes. Jag blir så glad att jag har svårt att ta in det. Lyckodag. Och så har det visst fötts en prinsessa också. Gullinuttigt då. Grattis. Till oss? Äsch. För att återgå till det gladaste. Yoga. Jag bestämmer mitt eget humör. Jag bestämmer sprallig idag.


Sket i styrketräning och halverade förbränningen. Körde sviiiiiintungt på cykeln till Fitmanson och jobbade således upp puls till 85%. Bra för att vara på en motionscykel. Gött som satan.

Mixade precis ihop världens största smoothie. Tjock och härlig Lid'l-kvarg med massor av frysta hallon, pistageprotein och vatten för konsistens. Magen gick från platt till fluffig. Jobbigt mycket mjölkprodukter på få timmar. Den löser sig snart. Kommer hålla mig mätt tills lunch i alla fall.

På yogan låg fokuset på blick-chakrat. Mycket balansövningar. Mycket ben alltså. Märker att de är svaga av allt crosstrainande och cyklande. Nu ska de dock få jobba ännu mera. Nu går det ju att promenera igen. Åh. Sprut-lycka!


Fortsätter fylla på de här inlägget med gårdagens bästa (eller näst bästa?!). Har sprungit och tittat i brevlådan flera gånger om dagen, men äntligen kom det. Paketet med mina...


...fjädrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar