Sidor

lördag 11 februari 2012

frestelserna

Hej och hå! Jag försöker komma lite mera i fas med mina olästa inlägg på bloglovin. Har egentligen inte tid med detta, men det är stressande när de är fler än 70 som ligger där och gror till sig. Att läsa om folks onsdagsluncher en lördagmorgon blir lite tokigt.

Har precis kämpat mig upp från mitt varma täcke och ätit min periskogröt med banan och druckit mitt kaffe. Ska snart börja plugga. Tänkte igår att jag skulle dra en vända till gymmet och köra en timma kondition, MEN halsen, och nu även näsan, säger "Nej, snälla. Låt oss vila...", så det blir nog en tredje dag utan duktigheten. Detta ger mig även mer tid till plugg. Måste dock tänka en extra gång när jag ställs inför semleprovet idag på jobbet. Ingen semla, ingen muffins, inget småätande alls. Återigen inget satans testande av de nya macaroonsen som jag inte ens luktat på än. Men nu när det står svart på ljusblått och ni är informerade om min lilla utmaning, bör jag väl kunna hålla mig ifrån alla frestelser?

Föresten var det ju givetvis stressdagen även igår. Hann med så mycket att jag förvånas över mig själv. Plugg med tjejerna gick super. Det ger väldigt mycket att träffas och diskutera text och anteckningar. Skulle egentligen direkt till Danmarksterminalen och lämna tillbaka clownkostymerna hos mamma, men lyckades klämma in en cappuccino-fika med pappa på centralen först. Inte illa.
Kvällen bjöd på mer fika, i form av te den här gången, och grekisk sallad, öl och bowling. Bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar