Sidor

onsdag 1 februari 2012

glädjetemat


Använde HDR-filtret på min soluppgång i morse. Enligt instagram-folket var det en riktig hit. Ni uppmärksammar väl birdy till vänster mellan grenarna va? Sol-himlar alltså, det bästa jag vet efter gullehunden, piano, LB och choklad.


Har läst ungefär fem meningar av de där 150 sidorna. Stolt som en tupp. Har istället fixat runt som in i. Pantat burkar t ex. Tycker det är så förbenat jobbigt att bära runt på sina spritosande, lätta kassar. Fick 26 spänn för besväret och köpte ädelost för alltihop.

När jag inte luktade sprit längre (men ost istället?) tog jag på mig mina coolaste brillor och vandrade ett varv runt svenska mässan och såg på när de hissade upp stora båtar genom taket. Shiiiit! Enligt min gamla SO-läare Lars-Gunnar är båtmässan det första vårtecknet. Jag är beredd att hålla med.

När låren blev för stickiga av kylan, släpade jag mig upp för backarna och slank in på mitt närmaste apotek för att handla en sådan där påse med 100 tamponger i. Av en man. Gillar bättre att ge pengarna till gamla damer när jag vill ha tjejsaker, men det kunde jag ju inte gärna säga till honom.


Nu har jag ätit kall gröt. Den här gången röd/grön. Eller ja, pistage-och hallon/persika. Tillsammans. Och en banan. En portion gröt får föresten perfekt plats i en liten kesoburk. Bra va? Säkert skitsmidigt om man vill ha med sig gröten på äventyr eller liknande.

Mina middagsplaner sköts upp till i morgon, vilket betyder att jag kan följa med fighting-Zoog på boxning i kväll. Awesome. Taggad till 1000.

Och just det. Jag har hunnit med att chans-shoppa en biljett till Way Out West också. Precis som om det inte gör att jag vill snabbspola mitt liv fram rill den 9:e augusti?! Så snälla rara, följ med mig. Nananaaana. Det här är min bra-dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar