Sidor

fredag 17 februari 2012

förberedelseflätorna



Pluggar i sängen nu. En kopp infusion till det. Och flätorna är bara ett medel för ett mål. Lugn. Jag ska göra mig av med dem innan jag lämnar lägenheten.

Vet inte om det är mest synd om mig eller datorn. Stackarn får surra i ett. Jag är fortfarande pepp. Dock less på att behöva vara inomhus. Hade hellre halkat omkring i någon solig och isig göteborgsgränd.

Rörde precis ihop en pannkakssmet på mandelmjöl. Den får svälla i kylskåpet en stund till. tyvärr finns det inga fler måsten att sysselsätta mig med. Hörnen är dammade, disken inplockad, tvätten ihopvikt och inplockad, speglarna putsade och hallgolvet så grusfritt det kan bli. Antar att det bara är skrivandet som återstår. Men den som väntar på något gott, behöver väl aldrig stå ut för länge?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar