Sidor

onsdag 15 februari 2012

Full på paj

Högintensiv konditionsträning på CT:n med höga knän i 25 minuter till svetten sprutade. Och tills Carro kom och ställde sig på löpbandet bredvid. Då gick jag av och traskade uppförsbacke i 15 minuter för att kunna samtala fnissiga hemligheter. Stampade genomblöt in på pumppasset och ökade på alla vikter sen förra gången. Mest sug i benen. Ska lassa på mer på armarna nästa gång.

Efter mellanmål i form av aminosyror, ett ägg och äpple blev det snabbdusch och iväg till mamma för lunch. Vi valde briggens salladsbar idag och på min tallrik låg det:


varmrökt lax, quinoa, blandade bönor, marinerad pasta, ägg, avocado, rotfruktssallad med rödbeta, couscous, isberg, tomat, gurka, paprika, kiwi, pumpakärnor, rolroskärnor och pepparrotskräm. Bland annat, får jag nog tillägga. Har ni inte käkat där än, så snälla, gör det. Imorgon! Okej?



Fick mer porslin av mamma också. Inte för att jag fick bra betyg, utan i hjärte-present. Åh, blir så glad. Nu kan jag ha två mat- och kaffegäester på besök. Välkomna.

Myste i solen och läste GP under tiden jag väntade på bussen hem. Elak förare körde ifrån mig mitt framför näsan. Och jag som hade bråttom. Dock hann jag färga håret på Carro innan jag skulle träffa Monique för pajbak. Lovar er bild och recept, men nu säger mat-och-sov-och-plugg-klockan att jag inte läst någonting av det som ska vara läst tills imorgon. Jäkla skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar