Sidor

torsdag 16 februari 2012

motivationsmatrial

God morgon! 16 minuter tog det för mig att koka tre portioner gröt och en kopp kaffe. Tänk vad snabbt det går de morgnar jag plockar ut den färdigkokta gröten ur kylskåpet. Då är det bara kaffe som behövs tillredas. Varför jag vill vara tidseffektiv idag? Tänkte köra så mycket förbränning som möjligt innan yogan börjar kl 7.15. Efteråt hinner jag inte, då jag hareläsning med start 10.


Smet in affären mellan järntorg och masthugg som säljer kontorsprylar och fyllde min kvot av studiemotivation. Små post it-sticks, utsuddningsbara överstrukningspennor och ett nytt vaxduksblock att ha med till lektionerna. Renskriver anteckningar i ett vanligt kollegeblock. Stort och otympligt. Även om man är ryggsäckstjej nu för tiden. Smidighet och bekvämlighet står längst upp på min prioriteringslista när det gäller ungefär allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar