Sidor

torsdag 23 februari 2012

den där gladheten

Vill typ gråta en skvätt för att bäst-dagen håller på att ta slut. Trist liksom. Egentligen ville jag gråta för en stund sedan, när jag smakade på mitt nya kaffe. Det var ju inte alls lika gott som dyraste-kaffet-i-affären. Men nu efter lite gurglande och en del eftertankar, har jag kommit fram till att det smakar bra. Det är gott. Det är icke krav-märkt dock. Så kan vi ju inte ha det. Lägger ribban lite högre nästa gång det är kaffe-val på G.


På tal om kaffe, drack jag dagens första kopp efter lunchen. En krämig cappuccino. Visst blir man glad när de lyckas med skummet. Lunchen bestod av sushi. Den bästa sushin dessutom. Den från Haiku Sushi Lounge på Drottninggatan. Alltså på riktigt. Dödsgott. Det roliga är att man väljer sina bitar från rullbandet. På lunchen kostar det 85 kr för fem tallrikar, med två bitar på varje, och extra tallrikar för 15. Bitarna är inte de vanliga trista, utan väl tillagade och man får se hela processen då kockarna står innanför det cirkelformade bandet. Självklart får man misosoppa till och även den var awesome. Jag och Vanja blev rekomenderade att prova en tallrik med lysgröna slemmiga snören på. Vi är ju inga fegisar och resultatet blev en smakupplevelse. Snörena smakade sesam och lite sött och under trasslet låg någon slags salt bläckfisk. Gott. Även om jag kanske är värdelös på att beskriva. Önskar jag kunde tagit en bild på alla bitar och resenserat dem. Alla var verkligen amazing och jag vill gå dit igen. Helst i morgon.


Efter kaffet blev det shopping. Vanja är ju shopping-guru. Måste var bästa dagen att shoppa på. Reorna är slut och lönen kommer inte förän imorgon. Tomt i butikerna.

Och idag hände det. Äntligen. De har funnits på listan sedan forever och kan nu strykas. Vilken lättnad. Vilken lycka. Och så säger de att man inte kan köpa lycka? Antar att jag får sluta träna så jag inte behöver äta så mycket. Eller kanske se den här investeringen som en orsak att gå på svältdiet. Nu ska jag och nya innetofflorna mysa nere i tvättstugan för att sedan skriva hemtenta nummer två den här veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar