Sidor

onsdag 29 februari 2012

andas med hjälar


Ni får soluppgången som nästan hindrade mig från att skriva klart tentan i morse. Den uppenbarar sig tidigare och tidigare för var dag som går. Det var inte längesedan man hann stiga upp, äta frukost nr 1, träna och äta frukost nr 2 - för att sedan få njuta av ett klappande hjärta orsakat av en natt i uppror.

Föreläsningen var inte lika seg att ta sig igenom idag. Har haft ett positivt energiflöde som inte har gått att hejda. Ser det här som en bonusdag. En dag som typ inte finns. Men som ändå räknas, eftersom den varit fin. Lite som gymnastikbetyget.


Gick direkt till mamma efter timmarna i skolan. Vi skulle nämligen äta tillsammans. Sallad med kräftstjärtsröra på Con Amore, Haga. Mysigt ställe, god och fräsch sallad och supergullig personal. Plus för finaste kaffekopparna också. Inga "IKEA-baljor". Och påtåren blev man serverad vid borden. Kanske för att det var bonusdagen?

Testade nya Vitamin Well-vattnet. Det är smaksatt med stevia. Inget socker alltså. Smaken passion/citrus var himla god. Himla dyr också tyvärr.

När vi ätit upp skulle vi se förhandsvisningen av Peter Flinths film Nobels Testamente baserad på Liza Marklundboken, på Bio Capitol, precis bredvid cafét. Gillade den massor. Trots att de bytt ut Annika Bengtzon. Så hemskt fin kväll.

Promenerade hem. Det är liksom vår nu. Man skalar av sig vantar och tjocka tröjor och ler åt alla som går åt andra hållet. Musik är nästan överflödigt, då fågelkvitter gör en minst lika glad. Och skrattande fransmän med vinflaskor i händerna. Och dimma. Fuktig varmluft. Att andas blir som att dricka.

Dricka är vad jag har gjort nu. Mitt detox-te. Några anadra som cleansas är iPhone och laptop. De har fått somna in båda två idag. Tömts på energi och återupplivats med sladdar. Endast det bästa är gott nog åt min elektronik. Hade jag haft tid imorgon, skulle jag ha gullat lite med mina växter. De är inte lika glada som mig och iPhone. Ett krukamedfat-köp ska prioriteras. Lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar