Sidor

fredag 17 februari 2012

snuttefilten och gröna växten

Satte på en gammal pepp-spotifylista och slog mig ner på mattan med min kaffekopp. Det visade sig att det inte alls var morgon-matrial-låtar. Nu vill jag mest av allt dansa på bord och dricka mig snurrig på rödvin. Och jag som precis varit på svettigaste intervallpasset. Låg på 90 % av maxpuls under många och långa perioder. Till slut gav jag upp. Eller gav upp och gav upp. Det tog liksom slut. Vet inte om det var flåset som gav vika eller om musklerna i benen tyckte att det fick räcka pga träningsvärk sedan två dagar tillbaka. Det tog slut helt enkelt. Ungefär i mitten av näst sista låten. Vid tung frysning. Perfekt? Cyklade på bäst jag kunde resten av låten och även genom den sista. Så klart. Fortsatte ändå ligga bra till pulsmässigt.


Det bästa med att svettas mycket är att man måste ha med sig en handduk. Nytvättad och fluffig. Det blir lite som att gossa in ansiktet i en alldeles underbar mjukglass. Som att gömma sig lite från den fuktiga luften i salen. Snuttefilten min.



Försöker dra ut på tiden så mycket som möjligt. Med ursäkter som "jag måste svettas klart innan jag duschar". Under tiden kan man ta kort på favoriten bland växterna. Min prunkigaste murgröna som bor i buren. Den glittrar så fint i morgonsolen, avdammad och uppklädd, och jag har redan ändrat inställning till den här tråkdagen. Jag är pepp och sprittig. Kanske är det super capen, kanske kaffet. Kanske är det glad-livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar