Sidor

torsdag 23 februari 2012

musikalkvällen

Jag har glömt att berätta vad jag hade för äventyr för mig igårkväll. Var ju nämligen på Göteborgsoperan och såg West Side Story. Jag och en fullsatt opera. Jag och 1300 andra SKF-gäster. Himla bra föreställning. Rolig dialog. Fantastisk dans. Lite gäll sång och en något töntig historia. Lite mycket svordomar också (höhö). Vi hade dessutom bästa platserna. Exakt i mitten, långt fram på parkett. Det kändes lite som om man var med. Åh, bra kväll. Önskar jag fick hänga i operahuset en gång i veckan. Minst. Läs om uppsättningen här, och se den.


Fortsatte i fiskens tecken när det blev dags för middag innan. En varm sallad på morot, palsternacka, brysselkål, fänkål och purjo, ägg och ruccola, stekt i rapsolja och curry-krydda. Till detta åt jag sweet chilimarinerad tonfisk och kvisttomat. Mätt som plätt.

Har gått med dubbla sockor i nya skorna, så nu när de är av, kliar det rejält. Det är värt varenda kli. Ler mitt största varje gång jag ser dem.

Nu nytt och rykande färskt avsnitt av Walking Dead. Nom nom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar