Sidor

söndag 5 februari 2012

potpuri av skoj, chill och gött

Och då var jag här igen. Tillbaka till bloggen och tillbaka till Götet efter dryga dygnet i Varberg. Är ni med på en snabbsumering av helgen-som-gått? Bra!


I fredags var det ju som nämn bowling med klassen. Vi var ett fruset men glatt gäng som tog vagnen till Gamlestan och snörade på oss förstora geek-sneakers. Med en halv pannkaka i magen (stressdagen ni vet!) blev man varm och ännu gladare av lite öl och några snygga strikes. Jag och delar av den här genomtuffa gruppen fortsatte kvällen med gratismat och dansgolvsdans.


Vaknade upp ur en icke-sömn och bestämde mig för att åka och hälsa på min favorittjej i hela världen. En riktig kämpe som viftar på svansen trots förnedrande plast runt halsen och töntig WIC 85-T-shirt.


När man är hos mamma och pappa finns det bara lyx på menyn. Vi frossade i nybakad chiabatta med oliver och paprika, varmrökt lax med dill och citron, skagenröra, mimosasallad, getost med honung och rosmarin, grillad marinerad haloumi, blåmögelost med päron, hemmagjord apelsinmarmelad och tropisk chutney, oliver, nötblandning med torkad frukt, nätmelon, körsbärstomater, avocado, gul paprika och blomkål och champinjoner stekt i smör, vitlök och persilja. Självklart med prosecco till. Det är liksom standard.



Om vi blev mätta? Ja, som satan. Om vi inte orkade dessert? Mäh. Skojar du eller? Klart vi gjorde! Marängswiss och inget annat.

Vi plågade oss igenom melodifestivalen också. Spännande att TV inte håller högre kvalitet på lördagar. Just när jag har chansen att få se. Mysigt med TV hur som helst. Borde kanskekolla oftare. Eller hänga med mina föräldrar oftare. Alltså chilla järnet lite oftare.


Efter supersömnen bakade jag kanelbullekungarna igen. Receptet finns under "sött". Tror de blev goda. De luktade gott.


Klockan 3 idag lagade jag lunch och det blev ungefär det godaste jag ätit på länge. Den här varianten av laxilaxi är lite av min specialitet. Bjuder gärna i utbyte mot sällskap.


Insåg senare på tåget att kroppen och psyket tyckte det var synd att slänga bort en hel helg på slappande. Bokade därför in mig och Alexandra på ett 60 min spinningpass med Kött-Lena och är nu nöjd med helg och redo för ny vecka av äventyr. Det glada livet är här för att stanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar