Sidor

torsdag 16 februari 2012

gör om - gör rätt

Hann med 35 min crosstraning innan yogan. Han få upp pulsen till peak high på tio min. Sedan låg jag mellan 87 och 90 % av maxpuls resten av tiden. Gött som satan. Men märker att jag är ganska så trasig efter ett tag. Svetten droppar och andningen är hög. Hoppas bara att de runt omkring mig har isolerade hörlurar när de tränar. Själv är jag mest inne i någon serie eller Vetenskapens Värld. Nytta-nöje-förening.

Var ganska opepp på föreläsningen också. Kanske för att jag bara fyllde på med banan och äpple efter förbränning och yoga. Förmodligen var det "kärleks-meditationen" som gjorde mig snurrig och illamående. Uäk!

Då jag helt plötsligt har ännumera plugg än massor av plugg, blev det lunch à la kall gröt ur kesoburk. Samma som i morse. Men med lite kokosflingor på. Dock fick jag i mig några fler kalorier när Carro kom över på kaffe och vaniljsås med äppelpaj.



Förutom uppsatsskrivning och skitsnack har min eftermiddag förgyllts av handuks- och lakantvätt. Skönt att ha det klart inför helgen. Helgen kommer bli fartfylld som sig bör.



Och avslutningsvis en käka-käka-bild på mitt kvällskäk. Purjo, brysselkål och champinjoner stekt i smör, svarta senapsfrön och massor av peppar. Proteinkälla i form av äggvitsröra med jordnötssmör (Kung Markattas är dödscoolt!). Paprika för krispet och avocado för krämet. Päron fick stå för dessert och återigen har jag överskridit min fruktgräns med 100 %. Fuck! Hoppas på en bra fredag, för tordagen ger jag inga höga betyg. Ska ge mig själv en varm pepp-kram och fortsätta ordbajsa om attitydsförändring (när det egentligen är mitt mest spännande!?). God kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar