Sidor

tisdag 7 februari 2012

botar

Taggade inte om vad det gällde styrketräningen. Och förstår egentligen inte vad energin till att genomföra de sista 30 minuterna på crosstrainern kom ifrån. Men den kom. Och jag körde. Snittade på 87 % av maxpuls på andra halvtimman. Den första, som cyklades igenom, befann jag mig på runt 77%. Men pulsen går ju upp när man konditionstränar med överkroppen också, så det bör stämma. Det drippdroppade från överläppen på båda maskinerna.
För benen blev det utfall med stång och hantlar och knäböj med en kettlebell.

Som lön för mödan gav jag kroppen en pytt på morot, vitlök, broccoli, brysselkål, aubergine, soyabönor och ägg. Stekt i sweet chili (Haha, Erica. Den används flitigt!) och garam masala från Linda. Ni kan tro att det luktade gott här.

Tryckte för mycket frukt innan träning, vilket resulterade i magknip. Kan vara därför allt kändes för satans jobbigt. Halsen gör väl sitt också. Den försöker jag trösta med halsduk och örtte. Pepparmint och mjölk. Snart får den glass också. Lindas frysta proteinfluff. Körde på pistagesmak, eftersom det är en av favoritglass-sorterna. Men först inväntas Carro som kommer över och ser på film.

Under tiden ligger jag på mysmattan och läser igenom breven från Cilla så många gånger jag hinner. Äntligen har jag fått en postbox. En postbox fylld av brev och kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar