Sidor

tisdag 7 februari 2012

-En kånken kommer lastad...

-Med vadå?

-Brysselkål!


Efter dryga tre timmars redovisningar med feedback, shoppade jag och Amanda biljetter till diverse kalas. Jag fortsatte sedan min shoppingrunda på lid'l för att fylla på kvarg- och grönsakslagret. Nu motar jag bort stjärnorna med banan och rågbröd på surdag med bregott, och försöker peppa mig själv till att strunta i solen och hänga på gymmet någon timma eller så. Är schema-fri fram till nästa tistad, då vi har vår första salstenta. Så fri-fri är jag ju inte direkt. Men det kommer finnas tid till tvätt och städ under morgondagen. Har nämligen endast ett par rena träningsbyxor (i form av rosa hotpants) kvar, och har fortfarande inte packat upp alla grejer jag hade med mig från Varberg.


Det blev en snabb promenad i tio minusgrader till skolan i morse. Undrade om jag fortfarande hade ben när jag kom fram. Det hade jag. Dem ska jag sätta på prov nu. En timma kondition. Minst. Och halsen får bära eller brista.

Vill också flika in att jag är grymt nöjd med att gå i min klass. Fick se och höra tre andra gruppers presentationer av sina observationsanalyser, och jag kan från hjärtat säga att jag inte villa missa en minut. Mina klasskompisar är galet duktiga och lyckades presentera sina ämnen så gripande att det aldrig blev tråkigt. Istället fick man skratta, förundras och lära sig oändligt mycket av varandra. Jag är fortfarande på rätt ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar