Sidor

torsdag 15 mars 2012

hurray hurray hurray

Det går att sumera en dag i måltider. Ungefär som när man ser tillbaka på sitt liv och minns grejer efter vilken frisyr man hade. Eller är det bara jag?
Hur som, vill jag även dela med mig av lite matnyttig (höhö?) info om min dag.
Kände mig nöjd och glad när jag kl 7.30 släpade upp den sista tvätten från källaren. Ren. Väldoftande. Supermjuk. I mitt lilla hem byttes lukten av kaffesump (det blir ett par-tre filter per dag nu för tiden) ut mot något så flashigt som eko-mandelblomma. Jag beslutade mig ganska tidigt att stanna kvar i de söta aromerna istället för att hänga i svettoset på gymmet under resterande morgontimmar. Smart drag. Mer tid till att plugga redovisning.
Resultatet av ovanstående gick över förväntan. Egentligen är väl muntliga presentationer ett föremål för höga ribbor, men ändå går man in med inställningen att man kommer faila. Vi gjorde bra ifrån oss i vilket fall, och är nu värda att fira att första kursen på programmet är klar, och att vi nu har lov i tio fantastiska dagar. Förstår ni? Frågan är vad man ska göra med all klasskamratsabstinens som kommer infinna sig efter att vi sagt tack-och-hej till varandra efter fäzt och öl ikväll. Vi löser.
Och nu löser jag kaffe. Om den här kroppen ska palla vara vaken till mer än 21.45 (gick upp en kvart tidigare idag), behöver den någon form av kick. Koffeinkick it is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar