Sidor

fredag 2 mars 2012

perfect friday


Idag vaknade jag upp till en strålande dag. Bokstavligt talat. Solen låg i horisonten och grodde. Myste till sig riktigt ordentligt innan den steg upp med ett bam! Nu värmer den gott i ansiktet.

Gårdagens arbetspass var hårt som satan. Fick tugga macka i smyg, mellan mjölkskummande och diskplockande. Men Gud vad jag älskar att jobba nu. Älskar verkligen. Älskar människor. Älskart att vara en göttig tjej. Gladlivet alltså. Tänker aldrig överge det igen.

På schemat idag står intensivt grupparbetande. Det betyder matlåda. Min är fylld med sallad. Blandad grönsallad, skogschampinjon, kikärtor, tomat, gurka, grön paprika, rödlök, avocado och en bit fetaost. Kryddad med torkad och färsk basilika, plus en massa nymalen svartpeppar. Mellanmålslådan innehåller keso, frysta hallon och vaniljpulver. Blir hungrig av tanken på att detta är minilite. Vet redan att jag underskattat min mage. Tur att jag har en extra påse full av fjäsk. Cafémackor i olika storlekar och med olika pålägg. Det fick även plats några kanelbullar och croissanter. Bara de bästa resterna är bra nog år min grupp.

Vilodag från träning och sovmorgon till 6. Latmasken är framme!

Nu blir det buss. Buss-puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar