Sidor

måndag 5 mars 2012

Grötkaka - äpple


Traskade i mörker i 50 minuter. Dryga halvmilen kom jag. Lyckades glömma att stänga av ljuden på telefonen igårkväll, och blev naturligtvis väckt 22.10. Hade svårt att somna om. Klockan var 12.30 sista gången jag såg på klockan. Tänkte att jag inte skulle komma upp klockan fem för planerad power walk, men det gjorde jag ju. Trots värdelös sömn, de få timmar jag faktiskt fick snusa.

Hade förberett kaffebryggaren och morgonens frukost. Som smakar äppelkaka.

Så här gör man:

Blanda ihop 1 dl havregryn, 1 dl vatten, lite salt, lite kanel, ett rivet äpple och ett ägg. Häll upp i en ugnsform och låt svälla över natten. Baka i 250 grader i typ 30 minuter. Vanilj-kvarg eller keso blir dödsgott till. Och kaffe så klart.

Skolväskan och matlådepåsen är packad och jag är redo för en lååång dag av grupparbetande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar