Sidor

torsdag 15 mars 2012

Plättarnas plättar, Vaniljplättar, GI

Nästa måltid till rakning är ett gäng plättar (eller amerikanska pannkakor om så önskas). Fluffiga fast ändå krämiga. Mättande och tillfredsställande. GI-vänliga och fiberrika. Egentligen vill jag beskriva dem som perfekta, men eftersom ingen annan än jag smakat, är det svårt att få någon feedback på det. Mina perfektaste pannkakor hitills i alla fall. Och det har ju blivit en del ihopslängda recept, med tanke på att jag aldrig kommer ihåg vad jag blandar med äggen i bunken. Den här gången gör jag dock det. Vilket jag är glad för. Ångesten har nämligen aldrig varit så stor för en tom matlåda som idag. Just det. Perfektionen!
Två ägg och en äggula blandas med två msk fettfri kvarg, 1.5 msk fiberhusk, salt efter smak,
2 ägg och en äggula blandas med 1.5 msk fiberhusk, 2 msk fettfri kvarg, 1/2 tsk vaniljpulver, 0.5 tsk bakpulver och salt efter smak. Stek i smör på lite högre än medelvärme och vänd när plätten fått fin färg.
Till mina plättar åt jag en mini-fruktsallad på nektarin, banan och paranötter.
Åter igen- Det här var dagens höjdpunkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar