Sidor

måndag 12 mars 2012

Dödsgröna soppan

Häj. Vill du testa att göra dödssnabb, dödsgod och dödsnyttig soppa? Den är grön också. Och billig. Hur bra?
Lägg några av dina mungbönor, en dl kanske, i en kastrull med på ett ungefär 10 bollar fryst spenat, häll på ett par dl vatten och släng i en buljongtärning. Koka upp och vänta tills spenatbollarna har lösts upp och vattnet kokat in lite. Då kan du hälla på mjölk till önskad konsistens, koka upp igen och smaka av med salt och peppar. Lägg i en halv avocado och stavmixa soppan slät.
Som en lyxigare och mer näringsrik spenatsoppa. Massor av järn till exempel. Och vem behöver inte lite extra järn så här i blodgivartider?
Fick mig en solskenspromenad tillsammans med Linda, både till och från skolan. Det gäller att ta extra mycket vara på det fina vädret när man ska sitta inne hela dagen lång. Från 9 till fem hängde vi i vårt lilla grupprum, och det märks av i kroppen när man inte är van vid stillasittande.
När jag kom hem förberedde jag den gröna soppan, innan jag satte på mig pulsklockan och gick iväg till mitt spinningpass. Det blev lite svimmigt. Glömde ju så klart vattenflaskan, och att sitta på cykeln i 90 minuter utan vätska är inget vidare. Hade en märklig känsla i kroppen. Var energifull och lagom varm, svettades som ett as, men ville liksom somna trampandes. Tänkte att jag aldrig mer skulle träna utan att dricka. Fruktansvärt dålig idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar