Sidor

lördag 3 mars 2012

cool och snygg


Vad jag gör vaken innan solen gått upp: Sitter bänkad i sängen (som är omgjord till soffa) med utsikt över fönstret och den stundande uppgången. Kaffekopp på ena knät och grötskål på det andra. Note to self: Köp frukostbricka.

Tycker faktiskt att det är ganska dumt att jag gick upp nu. Ställde ändå alarmet på kl 7. Men var så pissnödig när jag slog upp ögonen, och när toabesök är uträttat är det omöjligt att återgå till sömn. Ja, när det är så vackert på himlen utanför vill säga.

Tänkte hur som helst utnyttja dagen till grejer jag gillar. Typ promenera och gå på spinning. Och handla mat och hänga med min största friend crush. Har dock en del borden som hade underlättat att få ur vägen också. Men vi börjar med lite mera morgonmys. Det känns så himla lyxigt att få stanna kvar i sängen just idag. Har jag nämnt att jag trivs så himla bra med att vara glad?

Föresten. Vilken överaskning jag och Vanja fick när vi i godan ro stod med våra vinglas (bland alla MILFsen) och gungade med i takt till musiken på Incontro igår. Vilka är det som rockar loss ordentligt på scenen om inte de gamla barndomsfavoriterna Rednex?! Starstrucked som satan går man i sitt huvud igenom alla gånger man under dagistiden svängt sin lena lilla babystjärt till Cotton Eyed Joe. Har säkert spelat in en en egen kareokeversion av samma låt på kasettband en miljard gånger. Minst. Åh, livet.

Jag kommer inte kunna hålla mig kvar under täcket vidare lång tid till. Det är som att utomhus kallar på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar