Sidor

fredag 9 mars 2012

Biter ihop

Vaknade efter 4 timmar av värdelös sömn och första tanken som slog mig var "Du är sjuk i huvudet om du går upp nu". Ställde om alarmet och la huvudet till rätta på kudden igen. Illamående av trötthet. Kropp i protest. Två minuter senare står jag framför spegeln med ögonpåsar att jämföra med blå IKEA-kassar under ögonen, och tänker ut högt "Satan vad cool du är som lägger dålig natt bakom dig, och laddar upp för fin dag i stället." Sätter på kaffe och pillar i mig min kalla gröt. Öser på med pepp-radio och kollar igenom föreläsningsppts. Fortfarande långt under önskad energinivå, men med en motivation utan gränser.
Fem km löp med en förbättring sedan igår, och lite styrka för core. Är nöjd nu, men gissar på hårda dippar under dagen. Allt går.
Rolig helg comming up - Inleds ikväll med mina pojkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar