Sidor

torsdag 29 mars 2012

frukost x 2

Efter förmodligen sämsta natten ever (insomnia, mardrömmar, obotlig törst etc.) gav jag mig själv lite sovmorgon och hetsade till följd av detta i mig en iskall frukost bestående av djupfrysta bär, keso och yoghurt. Ilningar i tänderna som ett paket på posten. Promenerade på bandet i uppförsbacke för att bli varm men inte svettig, innan jag gick till yogan. Gjorde sämsta passet ever också. Förstod att jag skulle vara stel. Men SÅ stel? Det var ett skämt. Hoppas det hade lite att göra med träningsvärk i rumpa och vader, för annars har jag tappat det.
Känner mig lite low rent allmänt dessutom. I kroppen alltså, inte i hjärtat. Därför fick en alvedon vara med på frukost nummer två. Utöver lilltabletten blev det två surdegsknäcke, en med godosten och en med jordnötssmör, päron och kanel. Proteinet kom i form av en gul smoothie innehållande, ljusa physaliumfrön som fått dra i kokosmjölk några minuter, banan, apelsin, bananproteinpulver, äggvita och vatten till för konsistens.
Efter en dusch är jag betydligt piggare och redo för dagens trevligheter; föreläsning, lunch med mamma, bråk med handledsbula och kärt återseende av min allra bästa vän. Med en sådan lista är dagen redan perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar