Sidor

måndag 5 mars 2012

ändring på G

Dagen avslutas med ett bang. Eller nja. Inte om vi frågar pulsklockan. På en timma och 16 minuter lyckades jag maxa på 173 (vilket motsvarar 87% av min maxpuls), men höll en medel på 156 (79% av maxpulsen). Och hurra. Jag har lärt mig hur man kan se sina sparade träningsloggar, %-uträkning, kaloriförbrukning, etc. direkt på klockan. Haha. Anledningen till att jag har en klocka är för att jag ska ta reda på hur den fungerar, och sedan på ett pedagogiskt sätt överföra min kunskap till pappa. Som äger klockan. Han fick den av mig i 60-årspresent och har använt den en gång. Antar att det är dags att ta farväl nu. Attans. Kanske borde önska mig en i födelsedagspresent. Men det tar emot att vara utan så länge. Träningen har ju blivit så himla rolig sedan jag började mäta allt. Måste även tillägga att just den här klockan är grym.
Eftersom jag sov så dåligt inatt, tänkte jag hoppa min inplanerade morgonpromenad, och istället fokusera på att inte vara stressad. Ett bra tillfälle att mäta vilopulsen med andra ord. Och förbereda bra matlådor.
Lika nöjd med mig själv som jag var igår, lika missnöjd har jag varit under eftermiddagen idag. Why? Satans äppelkaketryckning. Det fungerar inte. Jag blir sur av att äta kaka. När jag inte planerat det vill säga. Haha. Dock är jag gladare nu efter över 700 brända kalorier. Och det känns ännu bättre att veta att jag även gjorde mig av med 300 i morse. Okej, jag vet. Detta låter sjukt. Ofta det betyder någonting. Alls. Tyvärr gör det ju det om man vill tappa. Det kan inte vara okej att äta kaka när man vill. Och tappa, det ska jag ju. Gärna nu med en gång. Så kakförbud fram till torsdag, då det blir äventyrsplanering med tillhörande Vanja och fika.
Planering får bli temat på morgondagen. Har redan målen fram till kväll planerade och nästan färdigförpackade. Och jag lovar att det stoppats kolhydrater i lunchboxen den här gången. Lunch måste betyda kolhydrater, annars stoppar Emma nosen i kakburken igen.
En kopp sov-te (och självklart återhämtningsmat i form av keso/yofu) simmar nu runt i magen tillsammans med en hel vattenflaska och en massa svett. Läpparna var helt svullna allt saltvatten de fått bada i. Inte okej avslöjande. Godnatt istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar