Sidor

fredag 2 mars 2012

skoldagen


Har spenderat hela dagen i skolan. Är således lite sömning nu. Och hungrig också. Dagen är ganska så kolhydratsfri så jag har levt på någon slags sparlåga mest hela tiden. Tänkte kompensera för dagens uteblivna träning (om ni inte är snälla och låter mig räkna med trapp-promenader) genom att ligga lågt. Därför blev dagens kvällsmål ännu en skål med keso.


Jag och Linda gav oss själva en rast för att kunna gå ut i solen och köpa kaffe och frukt. D-vitamin-kickade hade vi lite mer att ge resterande tid.


Vilar mig under mjuka filten medan jag suktar efter kvällens inplanerade vinintag med Vanja. Mantrat lyder: Får inte somna. Somnar jag, kommer jag få världens blodsockerdipp och vilja tina de två sista kanelbullarna som ligger i min frys och frossa tills jag går sönder. Nej, lite mera vila. Sedan blir det peppmusik någon-form-av-varm-dryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar